Tinerețe fără bătrânețe. Cum arată Rozy, primul „influencer virtual” din Coreea de Sud. “Anul acesta, ne așteptăm să obținem un profit de 1,52 milioane de dolari”

02.08.2022, 13:30

Influencerii din social media s-au înmulțit în Coreea în ultimul deceniu. Cu toate acestea, cea mai recentă tendință a fost reprezentată de influencerii virtuali. Companiile mari și mici caută să creeze influenceri virtuali în Coreea pentru nevoile lor de marketing. Influencerii virtuali sunt personaje/avataruri digitale care au fost create cu ajutorul unui software de calculator. În plus, acești influenceri virtuali au propria personalitate datorită tehnologiei AI și sunt activi pe canalele de socializare precum Instagram și YouTube.

Influencerii virtuali din Coreea pot face orice poate face influencerul tipic coreean din social media. Cu toate acestea, influencerii virtuali oferă companiilor mult mai mult control și implicare. Control prin faptul că acești influenceri virtuali vor face tot ceea ce le cere compania fără să pună întrebări. Implicare în sensul că pot fi activi pe rețelele de socializare 27/7 și pot răspunde imediat la orice interacțiune cu fanii. Prin urmare, mulți dintre acești influenceri virtuali din Coreea au fost creați în scop de marketing și comunicare.

Chiar recent, primul influencer virtual din India, Kyra, a depășit suta de mii de urmăritori pe Instagram. Un alt influencer virtual, Rozy din Coreea de Sud, a reușit, de asemenea, să câștige peste o sută de mii de urmăritori pe platforma de partajare de fotografii și videoclipuri. Mai mulți alți influenceri virtuali din întreaga lume își fac simțită prezența online.

“Influencerii virtuali” din Coreea de Sud sunt veșnic tineri

“Influencerii virtuali”, precum Rozy de la Sidus Studio X, se află între lumea reală și cea virtuală, relatează CNN. Aceștia își construiesc adepți pe rețelele de socializare la fel ca omologii lor din viața reală: postează instantanee din “viețile” lor și interacționează cu fanii.

“Este atât de drăguță încât nu-mi vine să cred că este o inteligență artificială”, a declarat o fană care a început să o urmărească pe Rozy în urmă cu aproximativ doi ani, crezând că este o persoană reală. Cele două au dezvoltat o “prietenie virtuală” după ce Rozy a urmărit-o și ea și uneori a comentat la postările ei.

Rozy este un „influencer virtual” din Coreea de Sud

Contul lui Rozy o arată chiar “călătorind” în Singapore, unde se bucură de un pahar de vin pe un acoperiș.

Deși sunt generate pe calculator, influența lor se traduce în bani reali de publicitate și contracte de sponsorizare pentru creatorii lor.

“Multe companii mari din Coreea vor să o folosească pe Rozy ca model”, a declarat pentru CNN directorul executiv al Sidus Studio X, Baik Seung-yup.

“Anul acesta, ne așteptăm să obținem un profit de peste două miliarde de woni coreeni (1,52 milioane de dolari), doar cu Rozy”.

Instagramul ei este presărat cu conținut sponsorizat pentru produse de îngrijire a pielii și de modă. Compania a încheiat chiar și contracte cu mărci de lux precum Chanel și Hermes, iar reclamele ei au apărut la televizor, pe panouri publicitare și pe marginea autobuzelor.

Tehnologia nu este nouă, fiind deja folosită în prezent în industria divertismentului și a jocurilor video pentru a crea personaje nonumane realiste. Companiile le folosesc acum pentru a crea postări de influenceri, ședințe foto și reclame la o fracțiune din costul producerii uneia cu subiecți umani și personal de producție.

Nici influencerii virtuali nu sunt noi. Lil Miquela, creată de un start-up tehnologic american în 2016, a susținut mărci precum Calvin Klein și Prada și are acum peste 3 milioane de urmăritori pe Instagram. Ea a fost numită de Time’s 25 Most Influential People on the Internet în iunie 2018, alături de BTS și Rihanna.

Dar “cei din Coreea sunt întotdeauna făcuți frumoși și drăguți”, spune Lee Eun-hee, profesor la Departamentul de Științe ale Consumatorului al Universității Inha, în timp ce influencerii virtuali din străinătate tind să reflecte o varietate de medii etnice și idealuri de frumusețe.

Accentul diferit – perfecțiune versus “unicitate” – reflectă valori culturale diferite, a adăugat ea.

Iar într-o țară cunoscută drept “capitala mondială a chirurgiei plastice”, există îngrijorări potrivit cărora influencerii virtuali vor face ca standardele de frumusețe deja nerealiste ale societății coreene să devină și mai greu de atins.

“Femeile reale vor să devină ca ele, iar bărbații vor să se întâlnească cu persoane cu același aspect”

Sidius Studio X respinge această critică. CEO-ul Baik a declarat că Rozy nu este ceea ce “oricine ar numi frumos” și că studioul a inclus în mod deliberat trăsături care nu sunt considerate în mod tradițional atractive în Coreea, precum pistrui și ochi mari.

Influencerii virtuali au fost criticați ca fiind o cale de apropriere culturală. În 2020, Bitch Media i-a criticat pe creatorii lui Lil Miquela pentru că “au folosit designul pe jumătate spaniol și jumătate brazilian al lui Miquela pentru a comercializa identitatea de rasă mixtă ca formă de putere și cache; etnia ei – creată special pentru a atrage generația Z – se încadrează perfect în vechea “mestiza”.”

Dar industria “omului virtual” nu pleacă nicăieri. Rozy își va “lansa” propria marcă de cosmetice în august, iar Sidus Studio X speră să creeze într-o zi un trio KPop virtual.

 

citește și...