Mâncarea congelată a fost desemnată “felul de mâncare al anului” în Japonia
Fumul a început să iasă dintr-o cutie în momentul în care a fost dezvăluit câștigătorul “felului de mâncare al anului” din Japonia. Dar nu a fost un macrou frumos aranjat sau un desert imaculat cel care a luat premiul cel mare. În schimb, gazdele au dezvăluit o varietate de carne și pizza congelate – încă în pungile lor ermetice.
În fiecare an, Institutul de Cercetare Gurunavi, care administrează un site web popular care permite utilizatorilor să caute cele mai bune restaurante din Japonia, încoronează un “fel de mâncare al anului”.
Printre câștigătorii anteriori se numără “alimentele pe bază de plante” și “bucătăria chinezească”. Însă câștigătorul din acest an evidențiază cât de mult a influențat pandemia Covid-19 pe japonezi și obiceiurile lor alimentare, transmite CNN.
Premiul este menit să evidențieze tendințele alimentare în evoluție din Japonia
Institutul spune că pandemia a determinat tot mai multe restaurante să își congeleze preparatele, în principal pentru a le lua la pachet. Metodele de congelare rapidă au permis bucătarilor să mențină integritatea felului de mâncare, unii dintre ei încercând chiar și sushi congelat.
Aeon, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine alimentare din țară, a deschis în august un magazin alimentar specializat numit @Frozen. Acesta vinde peste 1.500 de opțiuni de alimente congelate într-un spațiu de 420 de metri pătrați în prefectura Chiba.
Lawson, un mare lanț de magazine de proximitate, a extins secțiile de alimente congelate în 5.000 dintre magazinele sale de vânzare cu amănuntul, incluzând produse de desert și chiar sashimi, potrivit postului public de televiziune japonez NHK.
“Tot mai multe femei japoneze lucrează în afara casei”
În mod tradițional, familiile japoneze obișnuiau să cumpere zilnic legume proaspete, printre alte ingrediente, de la magazinul alimentar. Mamele și soțiile pregăteau dimineața cutii bento pentru soții și copiii lor.
Dar pandemia și schimbarea rolurilor de gen au transformat acest mod de viață.
“În ultima vreme, tot mai multe femei japoneze lucrează în afara casei”, spune Yoshiko Miura, consultant în domeniul consumului pentru Asociația japoneză a alimentelor congelate.
“De asemenea, ele tind să pregătească mâncarea pentru familia lor… [dar] timpul lor este foarte limitat”, a declarat Miura într-un interviu pentru NHK. “De asemenea, populația Japoniei îmbătrânește, iar un număr mare de oameni trăiesc singuri. Asamblarea ingredientelor, pregătirea și gătitul acestora necesită timp și efort. Alimentele congelate ajută la rezolvarea acestei probleme”.