Cum se scrie un CV. Cele cinci elemente pe care trebuie să le incluzi în CV-ul tău pentru a aplica pentru un job

20.09.2022, 17:40

Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui CV este că acesta trebuie să fie îngrijit și ușor de citit, pentru a facilita munca recrutorilor. Care sunt cele cinci elemente pe care trebuie să le incluzi în CV-ul tău pentru a aplica pentru un job. Cum se scrie un CV.

CV-ul este un element cheie în căutarea unui loc de muncă. Un CV prost organizat poate face ca o companie să respingă un candidat care ar putea fi potrivit pentru postul oferit.

Din acest motiv, prestigioasa Universitate Harvard (SUA) a elaborat un ghid cu o serie de recomandări pentru a pune în valoare virtuțile și a evita greșelile în redactarea unui CV.

Cum se scrie un CV

Unul dintre principalele sfaturi este să vă adaptați CV-ul la postul pentru care candidați. Cu alte cuvinte, nu aveți un model unic de CV, ci modificați-l pentru a evidenția atitudinile considerate cele mai importante pentru fiecare ofertă.

Ușurința de lectură

Mai presus de toate, CV-ul trebuie să fie un document ușor de citit, atât din punct de vedere al conținutului, cât și al structurii sale. Recrutorii citesc sute de CV-uri, așa că, dacă dau peste unul care nu este ușor de înțeles, îl vor respinge de obicei.

O singură pagină

Din același motiv ca la punctul anterior, numărul mare de CV-uri pe care le primesc companiile, este recomandabil ca documentul să aibă doar o pagină. Totuși, acest lucru nu înseamnă că CV-ul trebuie să fie incomplet. Trebuie să fiți concis pentru a furniza toate informațiile necesare în acest spațiu.

Utilizați tehnici de subliniere

Un alt sfat al experților de la Universitatea Harvard este să folosiți sublinierea, italicele, majusculele sau boldface în text. Scopul este de a evidenția cele mai importante puncte ale CV-ului, adică cele care ar putea face diferența față de alți candidați.

Comandă

CV-ul trebuie să fie ordonat. Un bun exemplu în acest sens poate fi găsit în secțiunea privind experiența profesională. Mai întâi trebuie să indicați funcțiile pe care le-ați ocupat și apoi competențele profesionale. Pe de altă parte, este de asemenea esențial să nu existe lacune în informațiile prezentate în CV.

Format PDF

Căutarea unui loc de muncă este o activitate care, de-a lungul anilor, a trecut de la a se face personal (prin aducerea unui CV tipărit) la a se face în mare parte online. De aceea, este important ca formatul în care este trimis CV-ul să fie universal, astfel încât oricine să îl poată deschide fără dificultate, cum este cazul formatului PDF.

citește și...