Cele trei țări pe care românii le „invadează” în vacanța de Paște! Cât îi costă 3 nopți de cazare, la hotel de 5 stele!

21.04.2022, 17:33

Fie că  lenevești pe plajă, vizitezi obiectivele turistice într-o vacanță în oraș, schiezi la sfârșitul sezonului sau mergi într-un parc tematic, există o mulțime de opțiuni pentru care românii optează să își petreacă timpul liber de Paște. Și nici măcar nu călătoresc  foarte departe –

Preferata românilor rămâne Grecia. Un român trebuie să scoată din buzunar 390 de euro/persoană pentru cinci zile de vacanţă. Printre destinațiile preferate se numără Halkidiki – Paralia Katerini, unde turiştii ajung cu maşina personală. De asemenea, românii ajung tot cu mașînă persoanală în staţiunile bulgăreşti, în Kusadasi/Turcia.

Grecia este o ţară care păstrează tradiţiile ortodoxe, susţine Denisa Oprea, director de marketing Hello Holidays. „La extern ne-am orientat către Grecia – o ţară în care obiceiurile şi tradiţiile de Paşte sunt păstrate de veacuri, dar şi către alte destinaţii europene fermecătoare – Portugalia, Spania, Macedonia de Nord, Ungaria sau Turcia. Cei care îşi doresc destinaţii calde au de ales între Egipt şi Dubai. În Grecia, o ţară apropiată de noi prin obiceiuri şi tradiţii, avem incluse vizite la biserici şi mănăstiri şi participarea la masa festivă de Paşte. Pe restul programelor avem activităţi diverse şi excursii opţionale către cele mai importante obiective turistice şi atracţii locale”, a declarat, pentru AGERPRES, Denisa Oprea, potrivit economica.net.

Cât îi costă 3 nopți de cazare, la hotel de 5 stele!

Peste 80% dintre turiștii care au ales să petreacă Paștele pe litoralul Bulgariei sunt românii.

„De exemplu, pentru trei nopţi la un hotel de 4 stele cu servicii all inclusive din Albena tarifele încep de la 134 de euro de persoană, iar pentru un hotel de 5 stele, de la 187 de euro de persoană, cu toate mesele incluse. Pe de altă parte, în Kavarna există vile de 3 stele unde un turist poate plăti şi 54 de euro pentru trei nopţi, fără servicii de masă”, spune Lucian Bădîrcea, director general IRI Travel.

Pentru Nisipurile de Aur, pentru 3 nopţi la hoteluri all inclusive de 4 stele, românii beneficiază de oferta care începe de la 107 euro de persoană, pentru Sunny Beach, de la 149 de euro de persoană, pentru Nessebar, de la 73 de euro de persoană, iar pentru Ozbor, de la 203 euro de persoană.

Cât costă o vacanță în Antalya

Cele mai vândute pachete de Paşte sunt în Antalya, pe zborul din 23 aprilie, primul din sezonul 2022.  O vacanţă în Antalia de o săptămână costă de la 327 de euro/persoană cu toate taxele incluse.

Cele mai căutate destinații din 2022 sunt Egiptul, Antalya, Heraklion, Rhodos, Madeira, Tenerife, Dubai ori Republica Dominicană, pentru relaxare între cinci şi 11 nopţi, la preţuri începând de la 327 de euro/persoană.

Una dintre destinațiile care fac furori anul acesta este Egiptul. Pentru o astfel de vacanță, în linii mari, o persoană scoate din buzunar 617 euro, cu reducere de 10-15% procente, în funcţie de hotel. Printre punctele turistice preferate de români se numără piramidele, temple, Moscheea Al Mina din Hurghada, Moscheea Al Sahaba din Sharm el Sheikh, fac croaziere pe Marea Roşie, snorkeling, jeep safari.

Heraklion, Rhodos, Madeira, Tenerife, Dubai ori Republica Dominicană sunt și ele la mare căutare. Preţuri încep de la 600 de euro/persoană, pentru o cazare între cinci şi 11 nopţi și pot ajunge până la  1.300 de euro/persoană/all inclusive. Cele mai multe zboruri sunt programate pentru Dubai, în 20 şi 21 aprilie.

În topul celor mai căutate cinci destinaţii europene, la preţuri sub 150 euro/bilet, în perioada Paştelui, se află Londra cu tarife ce pornesc de la 110 euro pentru un bilet de avion dus-întors Bucureşti – Londra.

Câți români vor petrece Paștele în afara țării

Doar  3% dintre români vor petrece Paștele în afara țării. Puțini români aleg anul acesta să plece din țară de Paști.

Şapte din zece români îşi vor petrece sărbătorile de Paşti acasă, cu familia, iar suma medie pe care o vor aloca pentru masa festivă este de 533 de lei, arată un studiu la care au participat utilizatorii de internet din mediul urban.