Cel mai periculos drum din lume. Sute de oameni și-au pierdut viața. Cum arată „Drumul morții”

03.05.2022, 19:30

O mașină pe infamul „Drumul Morții” din Bolivia îi duce pe călători într-o lume în care două resurse au provocat fascinație, neînțelegere și controverse de secole. Deci, ce trebuie să știți despre acest drum incredibil de atrăgător? După cum se dovedește, o mulțime.

Există multe drumuri periculoase în lume care l-ar preocupa pe șoferul obișnuit și nu mulți oameni ar fi pregătiți pentru o călătorie pitorească pe drum în care sunt implicați. În cazul El Camino de la Muerte, tradus ca „Drumul morții”, nu numai că oamenii refuză să-l conducă, dar vizitatorii nici măcar nu riscă să fie pasager atunci când altcineva conduce.

Drumul în sine are o reputație destul de notorie în Bolivia, unde numele oficial al drumului este North Yungas Road. Nu numai că mașinilor le este greu să navigheze în coborârile sale abrupte, dar și motocicliștilor se luptă, în ciuda faptului că au nevoie de aproximativ jumătate din spațiul de drum. v

 

Istoria intensă a drumului nordului Yungas

În mod surprinzător, drumul în sine nu a fost niciodată protejat, chiar și după ce atât de mulți oameni și-au pierdut viața călătorind pe el. A fost construit pentru prima dată în anii 1930 de un grup de prizonieri paraguayeni care aveau sarcina de a ciobi grosolan pământul și piatra de pe malul muntelui Cordillera Oriental. Scopul propus al drumului a fost să permită comercianților și fermierilor să treacă între Coroico și La Paz, dar, din păcate, drumul era mult prea îngust pentru a permite tuturor – și cărucioarele și proviziile lor – să facă acest lucru.

 

A rămas un drum cu sens unic timp de zeci de ani după construcția sa și, în mod tragic, s-a estimat că sute (până la 300) de oameni și-au pierdut viața încercând să traverseze drumul.

Curba Diavolului. locul celui mai mortal accident

O zonă cunoscută sub numele de Curba Diavolului a fost locul celui mai mortal accident care a avut loc pe drum, care a dus la pierderea a 100 de vieți într-un accident de autobuz.

Până în prezent, mai mult de 20 de motocicliști și-au pierdut viața încercând să circule pe întreg drumul.

 

Factori suplimentari

Nu doar drumul în sine face călătoria atât de periculoasă. Chiar și în prezent, deși drumul este considerat puțin mai sigur, există încă factori de mediu de luat în considerare. Datorită naturii drumului cioplit în versantul unui munte, alunecările de teren nu sunt o întâmplare neobișnuită. Există de mai multe ori pe parcursul anului când drumul este închis din cauza unei alunecări de noroi și este tot ce pot face potențialii călători pentru a spera că nu sunt pe drum când se întâmplă una.

Un alt factor de luat în considerare este ceața. Cu drumul fiind încă la fel de îngust și abrupt pe cât este, ceața poate deveni o forță de inhibare serioasă. Fără a ști exact unde se întoarce drumul sau unde este marginea, devine oarecum o capcană mortală, călătorii care devin rapid dezorientați.

Drumul nu are o lungime mai mare de trei metri, cu părți abrupte care ajung până la 2.000 de m.

Geografia drumului 

Drumul în sine leagă pădurea tropicală amazoniană de capitala Boliviei, La Paz. Cu toate acestea, făcând acest lucru, aceasta înseamnă și că drumul a trebuit să fie construit la înălțimi extreme. Drumul urcă la o altitudine de aproximativ 15.260 de m înainte de a urca din nou; de data aceasta, se câștigă 3.900 de m în altitudine.

Până în aproximativ 1994, sute de oameni și-au pierdut viața trecând peste limita din cauza factorilor de mediu, a accidentelor de mașină sau a accidentelor cu bicicleta. Drumul a fost închis oficial în 2006, dar înainte de asta, era singura opțiune pentru a ajunge de la punctul A la punctul B.