Ucraina va reconstrui cel mai mare avion din lume: Iată cum arăta Antonov-ul
Cu un cost de 500 de milioane de euro, reparația urmărește să transforme din nou aeronava într-un simbol cheie al țării. Un atac aerian rusesc asupra aerodromului Gostomel, la câțiva kilometri de Kiev, a dus la distrugerea AN-225, cunoscut și sub numele de “Mriya” (care înseamnă “Vis” în ucraineană), care era până acum cel mai mare avion din lume. Se estimează că va dura mai mult de cinci ani pentru a restaura aeronava.
Lucrările au început deja cu primele lucrări de proiectare pentru a contura designul final al aeronavei, după cum a anunțat luni compania Antonov. Potrivit chiar companiei, specializată în fabricarea de avioane și în furnizarea de servicii aeronautice, costul estimat al reconstrucției “Mriya” va fi de 500 de milioane de euro, deși acesta ar putea ajunge la 3.000 de milioane de euro dacă în cele din urmă se vor folosi piese noi.
“Aproximativ 30% din componentele aeronavei distruse și ale alteia care nu a fost niciodată finalizată pot fi folosite pentru noua aeronavă. Costul este estimat la aproximativ 500 de milioane de euro. Cu toate acestea, este prea devreme pentru a vorbi despre o sumă concretă”, a precizat compania pe profilul său de Twitter. Pentru a finanța investiția, a fost creat un fond specific. În plus, o parte din banii pentru reconstrucție vor proveni din încasările unei expoziții despre istoria aeronavei de la Aeroportul Leipzig/Halle.
This was the world’s largest aircraft, AN-225 ‘Mriya’ (‘Dream’ in Ukrainian). Russia may have destroyed our ‘Mriya’. But they will never be able to destroy our dream of a strong, free and democratic European state. We shall prevail! pic.twitter.com/TdnBFlj3N8
— Dmytro Kuleba (@DmytroKuleba) February 27, 2022
Lucrările efective de reconstrucție vor începe după încheierea războiului pe teritoriul ucrainean
În ceea ce privește designul său, exteriorul va fi similar cu cel al uriașului avion doborât la începutul invaziei rusești, dar interiorul va fi complet schimbat, după cum au declarat oficialii companiei. “Memoria sa trebuie să fie păstrată vie la nivel internațional”, au spus ei. Companiile internaționale de aviație vor fi implicate în proiectul de reconstrucție. “Se analizează posibilitatea de a atrage fonduri din diverse surse și se analizează propunerile organizațiilor care doresc să se alăture proiectului”, au declarat aceștia.
Pe lângă un nou avion de transport strategic, scopul este de a face din nou din această aeronavă un simbol cheie al țării. De asemenea, oficialii ucraineni din domeniul aviației se gândesc să vândă machete și produse cu imaginea avionului pentru a strânge mai mulți bani.
“Visul unui stat european puternic, liber și democratic”
În februarie anul trecut, ministrul de externe Dmitro Kuleba a descris “Mriya” ca fiind “visul unui stat european puternic, liber și democratic”. Începutul lungului drum pentru reconstruirea legendarului avion vine după ce președintele ucrainean Volodymir Zelenski a ordonat în luna mai reconstruirea avionului pentru a aduce un omagiu piloților ucraineni care au murit în luptă.
240 de recorduri Guinness World Records obținute
Proiectat în Uniunea Sovietică în anii 1980, acesta deținea un număr impresionant de 240 de recorduri Guinness World Records, inclusiv cel mai greu transport de marfă într-un singur zbor, cu 189.980 de kilograme. În ceea ce privește caracteristicile sale, avea o capacitate de 1.300 de metri cubi în cală. Avea o lungime de 84 de metri, o înălțime de 18 metri și un plafon de zbor de 11.000 de metri. Atunci când este complet încărcat, poate parcurge o distanță maximă de 4.000 de kilometri.
Aceasta a fost situația după ce a fost complet distrus. “Au fost avariate în mare măsură aripile și unele dintre motoare. Secțiunea de coadă a fost ferită de loviturile mari și are câteva găuri cauzate de schije sau gloanțe.”