Japonia îi încurajează pe tineri să consume alcool. Guvernul a organizat un concurs naţional de promovare a băuturilor alcoolice

18.08.2022, 19:38

Guvernul japonez a lansat un concurs național pentru a-i încuraja pe oameni să consume mai mult alcool, după ce o schimbare de atitudine în rândul tinerilor a dus la o scădere a veniturilor fiscale. Scăderea vânzărilor de alcool a afectat bugetul Japoniei, care are deja un deficit de peste 48 de miliarde de yeni (290 de miliarde de lire sterline).

Agenția Națională de Administrare Fiscală are o problemă cu tinerii. Pur și simplu nu mai consumă suficient alcool. Potrivit unui studiu independent, aproximativ jumătate dintre tinerii adulți din Japonia nu au  nici măcar un obicei de a consuma alcool zilnic.

Tinerii japonezi sunt încurajați să bea mai mult și să stimuleze economia, ca urmare a scăderii veniturilor fiscale provenite din băuturile alcoolice. Campania “Sake Viva!”, derulată de Agenția Națională pentru Impozite (NTA), le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să vină cu propuneri care să contribuie la revigorarea popularității băuturilor alcoolice, care au căzut în dizgrație din cauza schimbărilor de stil de viață din timpul pandemiei de coronavirus și în rândul tinerilor.

Japonia îi încurajează pe tineri să consume alcool

Concursul, care se desfășoară până la 9 septembrie, solicită “produse și modele noi”, precum și modalități de promovare a consumului de băuturi la domiciliu. Aceasta include impulsionarea băuturilor alcoolice japoneze, cum ar fi sake (vin de orez), bere, whisky, vin sau bere.

“Piața internă a băuturilor alcoolice este în scădere din cauza schimbărilor demografice, cum ar fi scăderea ratei natalității și îmbătrânirea populației, precum și a schimbărilor în stilul de viață din cauza impactului noii infecții cu coronavirus”, se arată pe site-ul campaniei autorității fiscale.

Scăderea vânzărilor de alcool a afectat bugetul Japoniei

NTA a precizat că în Japonia consumul de alcool a scăzut de la o medie de 100 de litri pe an de persoană în 1995 la 75 de litri în 2020. Scăderea vânzărilor de alcool a afectat bugetul Japoniei, care are deja un deficit de peste 48 de miliarde de yeni (290 de miliarde de lire sterline).

Taxele pe alcool au reprezentat 1,7% din veniturile fiscale ale Japoniei în 2020, în scădere de la 3% în 2011 și 5% în 1980. Veniturile totale provenite din impozitul pe alcool în exercițiul financiar 2020 au scăzut cu peste 110 miliarde ¥, la 1,1 mld. yeni, comparativ cu anul precedent, a declarat NTA la începutul acestei luni. A fost cea mai mare scădere a veniturilor din impozitul pe alcool din ultimii 31 de ani, potrivit Japan Times.

S-a înregistrat un declin deosebit de abrupt în ceea ce privește consumul de bere, volumul vânzărilor scăzând cu 20%, la mai puțin de 1,8 miliarde de litri.
Fabrica de bere Kirin, care produce Kirin lager și Ichiban Shibori, a declarat că consumul de bere pe cap de locuitor în Japonia a totalizat aproximativ 55 de sticle în 2020, o scădere de 9,1% față de anul precedent.

Ministerul japonez al Sănătății a declarat că speră ca această campanie să le reamintească oamenilor să nu uite să bea doar “cantitatea adecvată de alcool”.

Finaliștii concursului vor fi invitați la ceremonia de gală de decernare a premiilor, care va avea loc la Tokyo, pe 10 noiembrie, iar biroul fiscal a declarat că va sprijini comercializarea ideilor câștigătorului.

citește și...