FOTO. Magistrala de metrou M5 a fost dată în folosință! Primele imagini din interior

15.09.2020, 16:06
Inquam Photos / Octav Ganea

Ziua de 15 septembrie 2020 nu va fi uitată prea ușor pentru bucureșteni! Metroul din Drumul Taberei a fost inaugurat, în sfârșit, după nouă ani de așteptări. Magistrala M5 a fost dată în folosință, marți, 15 septembrie, la orele prânzului.

Locuitorii din Drumul Taberei vor putea auzi acum mesajul ‘Atenție se inchid ușile’. Noua linie de metrou din Drumul Taberei a fost inaugurată în prezența președintelui Klaus Iohannis și a premierului Ludovic Orban. În prima zi, bucureștenii vor călători gratis.

Magistrala de metrou M5 a fost inaugurată

‘În primul rând, felicitări, și Metrorex, și Ministerului Transporturilor, Guvernului, care s-a implicat în mod exemplar în finalizarea acestei investiții, și mi-am permis adineaori, jos, pe peron, să îi felicit și pe cei care au construit efectiv această linie de metrou.

Este o mare realizare, trebuie să recunoaștem acest lucru, este cert, după Revoluție, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România. Sigur, nu a fost ușor până aici și această linie risca să devină așa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor, dar, iată, a venit un guvern hotărât, care a dorit să dovedească că și astfel de lucrări pot fi finalizate cu succes. Și iată că se inaugurează’, a declarat Klaus Iohannis la deschiderea metroului.

Magistrala M5 are 10 stații

Metroul din Drumul Taberei este primul construit de la zero după căderea comunismului. În plus, magistrala este cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană finalizată: 3,4 miliarde de lei.

Magistrala M5, cu traseul Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, are 10 stații de metrou și se întinde pe o lungime de 7 km. Cu toate că magistrala a fost deschisă traficului cu călători, lucrările la metrou vor continua în câteva zone, la unele puncte de acces, la suprafață și în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.

‘Prin această punere în funcţiune, atractivitatea generală a reţelei de metrou creşte semnificativ, în special pentru locuitorii din zona cartierului Drumul Taberei, iar transportul de suprafaţă atât cel public, cât şi cel privat este degrevat considerabil.

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Iolomiţei este finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019 este de cca. 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de cca. 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de cca. 2 miliarde lei’, a precizat compania.