Cum se apără polițistul care a preluat apelul Alexandrei la 112: „Nu e vina de la mine…”

01.08.2019, 12:28
Alexandra a sunat de trei ori la 112

Polițistul care a preluat apelul Alexandrei Măceșanu la 112, Viorel Florescu, a explicat ce s-a întâmplat atunci și de ce a acționat așa cum a făcut-o.

Înregistrările celor trei apeluri efectuate de fata dispărută din Dobrosloveni, Olt, au revoltat pe toată lumea, iar cei care se aflau la celălalt capăt „al firului” sunt acuzați de neprofesionalism și lipsă de empatie. 

Polițistul care a preluat apelul a vorbit, pentru Antena 3, despre motivele care l-au făcut să i se adreseze așa adolescentei. 

„Nu am grăbit-o, dar avem un timp limitat și sunt singur pe tură”, a spus Florescu. 

„Timpul este limitat”

„De ce zic timp disponibil? Pentru că apelurile vin unul după altul. Nu există, să zicem, avem liber o oră și putem sta de vorbă cu apelantul cât dorim din acest timp. Nu. Timpul este limitat. În momentul în care apare un alt apel, noi trebuie să răspundem la acel apel în 9 secunde”, a argumentat polițistul. 

Florescu a vorbit și despre datele pe care le-a primit de la STS: „Până la punerea în contact la 11:05, STS mi-a dat ceva (informații). Mi-au spus că e o domnișoară bătută, răpită și violată și stabilește acum colega mai multe date. Și mi-au închis apelul. Și până să-mi închidă apelul, eu am zis: Grăbiți-vă. Dați-mi mai repede. Și pe stenograme am văzut că a apărut. Într-adevăr, așa este. Mi-am dat seama că e o situație gravă”.

„Nu zic că am grăbit-o”

Omul legii s-a apărat și în fața acuzațiilor că nu cunoaște Caracalul și cartierele sale: „Am văzut că am fost învinovățit că nu știu Boldul din Caracal. Dar noi nu știm orașele decât ca și configurație, ca zonă, dar cartiere sau zone mărginașe, nu avem idee. Doar cei care se află în teritoriu acolo, polițiștii care se află în zona de competență”. 

Florescu a accentuat și faptul că nu are timp să stea mult de vorbă cu apelanții, deoarece este singur pe tură: „Nu zic că am grăbit-o. Nu e vina de la mine că nu vreau să stau de vorbă cu un om care are o situație deosebită, dar nu am pe nimeni lângă mine, ca să preia apelurile și eu să stau de vorbă liniștit cu fata asta. Deci nu avem sistemul ăsta de 2-3 lucrători, ci o singură persoană pe acea tură de 24 de ore. Și apelurile încercăm să le luăm la maximum, cât se poate, să limităm…”