Cine și când a inventat sutienul. Istoria celui mai incitant obiect de vestimentație pentru femei

15.06.2020, 11:59
Cine și când a inventat sutienul. Istoria celui mai incitant obiect de vestimentație pentru femei

Sutienul este una dintre cele mai provocatoare piese vestimentare purtate de femei.

Istoria sutienului este una foarte veche. Primele articole vestimentare asemănătoare cumva sutienelor moderne provin din secolul 14 înainte de Hristos. Pe atunci, femeile-atlet din Creta purtau un fel de bustiere strânse cu sfori, care aveau scopul de a le face mişcările cât mai ample şi mai sigure, menționează descoperă.ro.

De-a lungul istoriei, femeile din toate civilizaţiile au purtat obiecte vestimentare improvizate al căror rol era similar cu al sutienelor din prezent.

Sutienul, sub forma clasică de astăzi, a fost creat de Caresse Crosby, o americancă care a trăit între anii 1892-1970. Poetă şi scriitoare, Caresse Crosby era pasionată şi de modă, astfel încât a căutat că creeze un obiect vestimentar care să suplinească incomodele corseturi.

Astfel, în anul 1913, Caresse Crosby a creat, la Boston, primul sutien din lume. În același an, ea a vândut patentul invenţiei sale celebrei companii Warner Brothers pentru suma de 1.500 de dolari.

Deși la început nu s-au vândut foarte bine, sutienele aveau curând să cucerească întreaga lume.

„Nu cred că sutienul a cucerit un loc atât de important precum vapoarele cu aburi, în cadrul invenţiilor omeneşti, dar sunt mândră că l-am creat”, spunea americamnca despre invenția sa.

În timp, de la invenţia americancei din 1910, fabricarea sutienelor a dus la crearea unei industrii uriaşe.

Victoria’s Secret domină piața de lenjerie intimă

Victoria’s Secret domină, la nivel global, piața de lenjerie intimă și produse de frumusete. Brandul a fost fondat în anul 1977 în San Francisco, California, de soții Roy si Gaye Raymond. Inițial, brandul se adresa bărbaților care voiau să cumpere lejerie intimă pentru partenere. În anul 1982, Roy Raymond și-a vândut afacerea pentru 1 milion dolari, iar compania Limited Brands a reorientând-o către clientela feminină.

Victoria’s Secret are în prezent 1.020 de filiale în SUA, ca și 312 în Canada. În februarie 2008, compania avea 97.000 de angajați. Este renumită prezentarea anuală a noilor creații de modă la „Victorias Secret Fashion Show”.