Rusia dezvăluie “Lebăda Albă”: cel mai mare avion sonic din lume
În timpul zborului, piloții bombardierului au efectuat manevre pentru a verifica stabilitatea și controlul aeronavei în aer, capacitatea de funcționare a sistemelor și motoarelor, precum și a echipamentelor radioelectronice de la bord. Tu-160M are o lungime de 54 de metri, poate zbura cu aproximativ 2.000 de kilometri pe oră și poate transporta focoase nucleare.
Un alt bombardier strategic Tupolev Tu-160M, purtător de rachete, a luat zborul pentru prima dată după modernizarea sa, a anunțat luni United Aircraft Corporation (UAC) din Rusia.
“Un alt bombardier strategic Tu-160M modernizat, purtător de rachete, dezvoltat de compania Tupolev (parte a UAC din cadrul corporației tehnologice de stat Rostec) a efectuat zborul său de debut”, a precizat biroul de presă al UAC într-un comunicat.
Cel mai mare avion supersonic din istoria aviației militare
În timpul zborului, piloții bombardierului au efectuat manevre pentru a verifica stabilitatea și controlul aeronavei în aer, capacitatea de funcționare a sistemelor și motoarelor sale și a echipamentelor radioelectronice de la bord, a precizat acesta.
Tu-160M (denumirea de raportare NATO: Blackjack) este o versiune îmbunătățită a bombardierului Tu-160 dezvoltat în epoca sovietică și supranumit “Lebăda Albă” în rândul piloților. Împreună cu bombardierele Tu-95MS, aceste avioane sunt pilonul principal al aviației cu rază lungă de acțiune a Forțelor Aerospațiale Ruse. Tu-160M este cel mai mare avion supersonic din istoria aviației militare și cel mai greu avion de război din lume, capabil să transporte rachete de croazieră cu încărcătură nucleară. Tu-160 a fost proiectat ca răspuns la bombardierul Rockwell B-1 Lancer dezvoltat în Statele Unite.
Ordin de reluare a producției de bombardiere Tu-160 de la zero
În aprilie 2015, ministrul rus al apărării, Serghei Șoigu, a transmis un ordin de reluare a producției de bombardiere Tu-160 de la zero. Aeronava trebuia să fie puternic modernizată în comparație cu cea operațională, ceea ce însemna de fapt crearea unui nou avion de luptă. Decizia de a relua producția de bombardiere Tu-160 a fost motivată, printre altele, de necesitatea de a crea o platformă de avioane de atac de nouă generație, fundamental nouă.