Este Ziua Mondială a Vegetarienilor. Care este cea mai populară dietă vegetariană

01.10.2019, 16:41
Este Ziua Mondială a Vegetarienilor. Care este cea mai populară dietă vegetariană

În fiecare an, pe 1 octombrie, este celebrată Ziua Mondială a Vegetarienilor. Tot mai mulți oameni aleg să nu mai mănânce carne și să adopte o dietă vegetariană, fiind mai mult o alternativă sănătoasă și viabilă. Începutul lunii octombrie marchează o alimentație din care să fie excluse total produsele din carne.

Este Ziua Mondială a Vegetarienilor. Care este cea mai populară dietă vegetariană

Totul a luat naștere în 1977, la inițiativa Societății Vegetarienilor din America de Nord. Organizația non-profit a propus ca ziua de 1 octombrie să fie adoptată ca zi internațională a vegetarienilor.

Ce înseamnă să fii vegetarian

A fi vegetarian înseamnă să respingi în totalitate toate produsele de origine animală. De asemenea, există și persoane care exclud ouăle sau alte produse obținute de la animale, cum ar fi lactatele, peștele sau mierea.

‘Alimentația vegană cuprinde doar alimente de origine exclusiv vegetală, în schimb există și alte tipuri de regimuri alimentare vegetariene care cuprind și surse de alimente de origine animală, cum sunt lacto-ovo-vegetarienii sau lacto-pesto și diverse alte variante’, a explicat doctorul Mădălina Truică, pentru Digi24.

Care sunt beneficiile unei diete vegetariene

Beneficiile unei diete vegetariane sunt multiple. Spre exemplu, micul dejun este obligatoriu pentru cei care aleg să fie vegetarieni. Prânzul trebuie să reprezinte principala masă a zilei, iar masa de seară să fie ușoară.

Persoanele vegetariene ar trebui să țină cont de anumite aspecte atunci când renunță definitiv la carne. Să nu mănânce fructe în loc de desert și să nu bea apă sau alte lichide în timpul mesei.

Studiile au arătat că vegetarienii îmbătrânesc la nivel mental mai târziu față de cei care mănâncă în mod normal produse animale.

Dieta vegetariană poate îmbunătăți sănătatea colonului, deoarece cele mai multe boli de colon sunt cauzate de consumul cărnii roșii. Legumele și fructele sunt mai ușor de digerat de organism.

Un exemplu de dietă vegetariană ar fi următoarea:

Mic dejun: două felii de pâine neagră / secară cu pate vegetal, ceai sau cafea cu îndulcitor.

Gustare: o portocală.

Prânz: ghiveci de legume, salată de legume crude.

Gustare: un măr.

Cină: salată de legume crude cu o feliuţă tofu.