Black Friday 2021. Când începe cel mai aşteptat eveniment de shopping al anului | Ce să nu cumperi

04.11.2021, 21:27
Black Friday 2021. Când începe cel mai aşteptat eveniment de shopping al anului | Ce să nu cumperi

A început numărătoarea inversă până când se va da startul reducerilor.  Black Friday, cel mai aşteptat eveniment de shopping al anului, se organizează pe 12 noiembrie 2021. Astfel, Black Friday este la finalul celei de-a doua săptămâni din luna noiembrie. În Vinerea neagră, prețurile nu sunt reduse doar în mediul online, ci și în magazinele fizice.

În prezent, cumpărătorii își pot achiziționa electronice și electrocasnice, mobilă, haine, produse cosmetice și de înfrumusețare, vacanțe și chiar pachete medicale.

Black Friday este denumirea informală a zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Termenul a apărut pentru prima dată în Philadelphia și a însemnat blocaje de trafic vineri, după Ziua Recunoștinței. În Statele Unite ale Americii este organizat în ultima vineri din luna noiembrie.

Cum a apărut Black Friday în România

Black Friday a fost introdus în România pentru prima dată în anul 2011

În majoritatea magazinelor din România, Black Friday 2021 este pe 12 noiembrie, însă mai sunt și comercianți care aleg să prelungească perioada de reduceri și în următoarele zile de vineri din luna noiembrie, mai exact 19 și 26 noiembrie 2021.

La ediția anterioară a Black Friday, PayU România, unul dintre cei mai mari procesatori de plată din piață consemna 539.000 de tranzacții online, aproape dublu față de anul precedent, cu un coș de cumpărături a cărui valoare medie a fost de 647 de lei.

Ofertele magazinelor

Black Friday la Altex se derulează în 2021 între 28 octombrie și 24 noiembrie. Promoțiile pot depăși și 60% și sunt disponibile pentru produse din categorii precum IT, comunicații, gaming, electrocasnice, încălzire, auto, bricolaj, iluminat, electrice, bucătărie, curățenie și igienă, jucării, produse pentru copii, mobilă și sport.

EvoMAG Black Friday 2021 se desfășoară între 29 octombrie și 26 noiembrie

Evenimentul Black Friday 2021 la Carrefour se desfășoară între 28 octombrie și 1 decembrie.

Flanco derulează campania de Black Friday 2021 între 22 octombrie și 30 noiembrie,

Flanco a anunțat că va oferi clienților reduceri de până la 80% la peste un milion de produse electro-IT: de la smartwatch-uri ( de la 149 de lei), aspiratoare robot (de la 549 de lei), smartphone-uri (de la 249 de lei), cuptoare cu microunde (de la 199 de lei) la espressoare autoamte (de la 999 de lei).

Ce să nu cumperi de Black Friday

  • Ofertele limitate sunt doar o modalitate de marketing a comercianților pentru a te convinge că acela este ultimul produs. Nu te lăsa păcălit cu ușurință și verifică disponibilitatea produsului respectiv.
  • Cele mai bune prețuri sunt afișate în intervalul 7 – 9 dimineața. Recomandabil este ca cumpărăturile să fie făcute din primele minute de când s-a dat startul la Black Friday. După acest interval orar, prețurile se vor apropia mai mult de cele reale.
  • Returnarea produselor achiziționate de Black Friday poate avea o perioadă limitată, un termen de maxim 14 zile de a returna produsele achiziționate. Este indicat de verificat care sunt termenii și condițiile de returnare ale fiecărui magazin în parte.
  • Este important de observat dacă reducerile sunt reale sau sunt destul de similare cu cele din altă perioadă a anului.

Au apărut deja reducerile false

„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de stabilire şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, care reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, susţine directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, pentru Agerpres.

 

citește și...