Categorii: Știri Stiri externe

Turiștii americani se răsfață în buticurile din Paris, în timp ce euro se prăbușește. Cât costă o geantă Hermes

Turista americană Shawna Wilson spune că a cumpărat patru rochii la magazinul de lux La Samaritaine din Paris, deținut de LVMH, tentată de prețuri, în timp ce euro a ajuns la paritate cu dolarul american. “Nu am mai văzut niciodată așa ceva în ceea ce privește economiile de preț”.

Euro s-a prăbușit miercuri sub 1 dolar american pentru prima dată în ultimele două decenii, din cauza temerilor că majorarea prețurilor la energie, declanșată de conflictul din Ucraina, ar putea arunca Uniunea Europeană într-o criză economică prelungită.

“Este ca și cum ar fi de vânzare aici”, a declarat Wilson, 49 de ani, din Colorado, ale cărei achiziții au inclus două rochii pentru fiica sa. “Pentru că euro și dolarul sunt aproximativ la fel, ne încurajează cu siguranță să cheltuim”.

Cheltuielile din turism au crescut în Europa

Euro slab este o mare atracție pentru turiști, în special pentru americani – care sunt semnalați ca fiind un factor cheie de creștere pentru sectorul european al bunurilor de lux în al doilea trimestru, potrivit analiștilor de la Barclays.

Dolarul puternic în raport cu euro a contribuit la o creștere de patru ori a cheltuielilor din turism în Europa în luna iunie, comparativ cu anul trecut, cu o accelerare a cheltuielilor din partea americanilor, au declarat analiștii de la UBS, citând date ale furnizorului de rambursări de TVA Planet.

Richemont și Burberry au raportat vânzări mai mari în Europa

Sectorul luxului și-a revenit rapid după pandemie, deoarece oamenii s-au grăbit să cheltuiască banii economisiți în timpul lockdown-ului,  cumpărându-și obiecte de lux pe măsură ce socializarea a fost reluată.

Dar vânzările din China, cea mai mare piață de bunuri de lux din lume, au scăzut în acest an, deoarece un nou val de închideri stricte COVID-19 a închis magazinele, a redus cererea și, de asemenea, a însemnat mai puțini turiști chinezi care cheltuiesc mult în Europa.

Astfel, în timp ce americanii umplu zborurile transatlantice, dorința lor de a profita de euro slab contribuie la înlocuirea afacerilor pierdute din cauza lipsei vizitatorilor chinezi, care au fost principala sursă de creștere a vânzărilor de lux în Europa înainte de pandemie.

Companiile de bunuri de lux Richemont și Burberry au raportat vineri vânzări mai mari în Europa, ceea ce a ajutat la compensarea unei scăderi de peste 30% în China.

Franța a beneficiat cel mai mult de răsfățul turiștilor.

Vânzările către turiști în Franța în luna iunie au urcat la doar 11,3% sub nivelul din 2019, un semn pozitiv pentru mărcile de lux franceze care au o expunere mare la piața lor de origine, au declarat analiștii UBS.

Turiștii americani s-au înghesuit în această săptămână pe Avenue Montaigne din Paris, răsfoind magazinele de lux, care includ nume de designeri precum Louis Vuitton, Chanel și Gucci.

Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri

Cheryl Penn, în vârstă de 70 de ani, un agent imobiliar din Delray Beach, Florida, își cumpărase deja o fustă și își făcuse provizii de haine de bebeluș pentru nepoata ei.

“Abia am ajuns pe Avenue, așa că am început să facem cumpărături”, a spus Penn.

“Îmi place că euro și dolarul sunt egale, așa că știu exact cât cheltuiesc”, a spus ea.

Jennifer Groner, un influencer TikTok, a mers la cumpărături la Paris în aprilie, când euro era sub presiune față de dolar.

“Nu am mai văzut niciodată așa ceva în ceea ce privește economiile de preț”, a declarat ea pentru Reuters, estimând că și-a luat o geantă Birkin de la Hermes la Paris cu 4.000 de dolari mai puțin decât ar fi costat-o în Statele Unite, plătind puțin peste 9.000 de dolari, datorită și rambursării TVA.

“Poți să călătorești în Europa, să te bucuri de cultură, dar în același timp să îți cumperi o geantă”, a spus Groner, care a cumpărat, de asemenea, genți și accesorii de la Prada, Dior, Louis Vuitton și Chanel, pentru o economie totală de 8.000 de dolari față de prețurile din SUA, conform calculelor sale.

Monika Arora, fondatoarea pursebop.com, un site de știri și informații despre mărcile de lux, a declarat că ea crede că mărcile vor “armoniza” în cele din urmă prețurile.

Chanel a declarat în luna mai pentru Reuters că ar putea aplica noi creșteri de prețuri în iulie pentru a ține cont de fluctuațiile valutare – în special de slăbiciunea euro – și de inflație.

Atracția Parisului rămâne puternică pentru cumpărătorii americani, chiar dacă străzile de cumpărături de lux din New York abundă în mărci de designeri europeni de lux.

“Atât de mulți dintre prietenii mei, mai mult ca niciodată, fac mici excursii de weekend la Paris și în alte locuri și fac cumpărături cât sunt acolo – pentru că asta faci când ești la Paris”, a declarat Jennifer Tumpowski, în fața magazinului emblematic Gucci de pe Fifth Avenue din New York.

FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat