Un avion cu destinația Los Angeles, din Mexic, a trebuit să fie redirecționat în această săptămână după ce de la unul dintre motoarele avionului au ieșit scântei. “Am văzut un avion pe cer din care ieşeau scântei şi dintr-o dată un zgomot puternic ca o explozie”, a scris pe Twitter un martor al incidentului
Marți, un Airbus A320 al companiei Viva Aerobus a suferit o defecțiune a motorului la scurt timp după ce a plecat de pe Aeroportul Internațional Guadalajara (GDL), în drum spre Aeroportul Internațional Los Angeles (LAX). Incidentul a fost înregistrat pe camera video și postat pe rețelele de socializare și se poate observa cum motorul din dreapta ia foc în timp ce aeronava se află în aer.
Kimberly Garcia se afla la bordul zborului Viva Aerobus VB518 de la Guadalajara, Mexic, către Los Angeles, marți. Ea a declarat pentru Storyful că a auzit o explozie puternică la aproximativ 10 minute de zbor și că pasagerii au început să intre în panică.
“Am văzut un avion pe cer din care ieşeau scântei şi dintr-o dată un zgomot puternic ca o explozie. Am văzut apoi cum se întoarce spre aeroport, sper că a reuşit să se întoarcă şi că toţi sunt în siguranţă”, a scris pe Twitter un martor al incidentului, scrie vallartadaily.com.
Într-o declarație pentru FOX 11, Viva Aerobus a precizat că defecțiunea motorului a avut loc la câteva minute după ce zborul a decolat la ora locală 22:03 și că o defecțiune a motorului a făcut să iasă scântei “din cauza frecării metalului”, dar că piloții nu au pierdut niciodată controlul avionului.
De asemenea, compania aeriană a declarat pentru FOX 11 că “echipajul a acordat în timp util și cu profesionalism atenție pasagerilor care au avut nevoie de ea”.
Avionul a fost deviat înapoi pe Aeroportul Internațional Guadalajara și a aterizat la ora 22:45. Nimeni nu a fost rănit în urma incidentului, a precizat compania aeriană. Pasagerii au fost îmbarcați într-un alt zbor miercuri dimineață, care a aterizat în siguranță pe Aeroportul Internațional din Los Angeles la scurt timp după ora 7:30, ora Los Angeles-ului.
“Regretăm profund neplăcerile pe care această circumstanță le-a putut cauza, care vor fi analizate și evaluate de către compania aeriană și autoritățile competente”, a precizat compania aeriană.