Un băiețel australian în vârstă de patru ani și-a salvat mama de la o urgență medicală, chemând o ambulanță, la doar o zi după ce aceasta l-a învățat cum să o facă. Monty Cocker a apelat numărul național de urgență – 000 – pe 27 august, spunându-le operatorilor: “Mami a căzut.”
Când Wendy Cocker a avut o criză și și-a pierdut cunoștința în urmă cu puțin peste o săptămână în casa ei din Launceston, fiul ei, Monty, a știut exact ce să facă.
“Nu mă simțeam foarte bine și am încercat inițial să-mi contactez soțul și, în timp ce făceam asta, am făcut o criză”, a declarat Cocker, scrie BBC.
În interiorul casei, Monty a ajutat cu calm echipajul de ambulanță să își dea seama că mama sa, Wendy, suferise o criză de epilepsie.
Gândirea sa rapidă a făcut o diferență uriașă, a spus Smalls: “Mai ales dacă te lovești la cap când cazi sau dacă ai o criză prelungită, poate fi destul de grav”.
Cocker, o asistentă medicală înregistrată, îl învățase pe Monty cum să facă un apel cu doar o zi înainte de incident.
“Fusesem la Agfest cu școala și vizitasem stația de ambulanță ca parte a listei noastre de verificare a locurilor pe care trebuia să le vizităm și am venit acasă și m-am gândit: “Doamne, chiar trebuie să-l învăț pe Monty cum să o facă”, a spus ea.
“Având convulsii, chiar trebuie să îl învăț cum să o facă”.
Ea s-a așezat cu el și i-a vorbit despre procesul de apelare a numărului de pe un telefon mobil, atât de pe un telefon deblocat, cât și de pe unul blocat.
El și-a pus rapid practica la încercare.
Într-o înregistrare a apelului triplu-0, Monty le-a spus operatorilor că “mămica a căzut”. De asemenea, le-a spus că are patru ani.
Mama sa a spus că este “atât de mândră de el”.
“Este micul meu erou; cu siguranță a salvat ziua”, a spus ea. “Este super special; este un băiețel foarte inteligent. “Bunica lui a venit și a întrebat: “Unde este supereroul?”, iar el a spus: “Oh, nu sunt un supererou, sunt doar un erou””.
Monty a fost reunit cu echipajele de paramedici care au răspuns la apelul de urgență și a primit un certificat de apreciere.
Paramedicul de terapie intensivă Danielle Masters a declarat că a gestionat extrem de bine situația stresantă.
“Când am intrat înăuntru, l-am văzut pe micul Monty; ne-a întâlnit acolo și vorbea la telefon la sistemul nostru de comunicații, iar noi am intrat și am găsit-o pe mama lui pe podea și a spus că a căzut”, a spus ea.
Ea l-a lăudat pe Monty pentru acțiunile sale.
“Lucrez aici de 15 ani și este prima dată când un copil de patru ani a sunat la ambulanță”, a spus ea. “Am fost de fapt uimită de modul în care a știut că era ceva pentru care trebuia să cheme o ambulanță și apoi să știe cum să cheme o ambulanță. Apoi, când am ajuns acolo, era atât de calm și a urmat toate instrucțiunile pe care i le-au dat cei de la comunicații, ceea ce mi s-a părut cu adevărat uimitor. A fost capabil să ne răspundă la toate întrebările noastre și să ne spună ce s-a întâmplat și, în cele din urmă, ne-am dat seama că mama lui ar fi putut avea o criză.”