Când Jenn Choi și-a făcut bagajele ei și ale familiei sale, s-a temut de ce era mai rău. După ce a ascultat povești despre bagajele de cală ale companiilor aeriene care lipseau cu desăvârșire, a cumpărat unități de monitorizare pentru valizele sale pentru a se asigura că nu va trebui să depindă de o companie de aviație cu personal insuficient, care se confruntă cu ceea ce ar putea fi cea mai gravă criză din istorie.
Iată că toate cele trei bagaje care conțineau bunurile antrenoarei de auto-ajutorare, ale soțului ei și ale copilului lor de un an au rămas la aproape 10.000 km distanță, în Germania, după ce au ajuns în Cancun, Mexic, săptămâna trecută.
“Bagajele noastre nu au fost totuși nici măcar descoperite și putem rămâne fără ele cel puțin în fiecare săptămână”, spune ea pentru The Guardian. “Am impresia că este de preferat să facă parte din călătoriile din ziua de azi, deoarece se transformă în ceva atât de răspândit. Multe persoane chiar aici, în Mexic, sunt în călătorie fără bagaje. Este o multitudine și nu am mai văzut niciodată ceva de genul acesta.”
Multe familii își iau primele vacanțe din ultimii trei ani în acest sezon estival, ca urmare a pandemiei, perioadă în care companiile aeriene și aeroporturile au întreprins reduceri drastice de costuri, deoarece cererea a scăzut. Pe măsură ce pasagerii se întorc, cantitatea de bagaje pierdute de către companiile aeriene este în creștere. În aprilie, aproape șase din 1 000 de bagaje înregistrate de pasageri au fost pierdute de companiile aeriene americane.
Aceasta a marcat o creștere de 67% față de luna identică din 2021, după ce practic 30.000 de zboruri spre, dinspre și din interiorul SUA au fost în plus anulate în acest sezon estival. Viteza bagajelor manipulate greșit la nivel internațional poate fi în creștere: în creștere cu 24% în ultima lună 12, cu 8,7 valize la 1.000 de pasageri din întreaga lume care nu au ajuns la timp.
Cererile de despăgubire pentru bagaje blocate au sărit cu 30% în 2019, în conformitate cu asigurătorul Mapfre SA, iar pe fondul taxelor excesive de sosiri întârziate, anumite aeroporturi se pare că înregistrează o creștere de zece ori a cantității de bagaje care sosesc pe zboruri greșite. În altă parte, unii furnizori mondiali de livrare a bagajelor pretind că au văzut cererea practic triplată de la o lună la alta, deoarece turiștii decid să nu-și examineze bagajele.
Unii o numesc “sezonul de vară al bagajelor pierdute” și în fiecare zi se aud povești despre cereri de despăgubire pentru bagaje care se umflă pe măsură ce valizele sunt prinse într-un vârtej în formă de bandă rulantă care pare să se extindă tot mai mult.
Dezastrul mondial tot mai mare nu dă semne că se va opri. Joi, Emirates a menționat că afacerea se confruntă cu un “airmageddon” și a arătat cu degetul spre aeroportul Heathrow din Londra “incompetent”, după ce a limitat numărul de pasageri în fiecare zi și a îndemnat companiile aeriene să înceteze să mai promoveze bilete de avion fără restricții.
În parte datorită evoluțiilor tehnologice, varietatea bagajelor care lipsesc a fost pe o traiectorie descendentă în ultimii 10 ani, însă în 2019 a sărit pe fondul creșterii cererii, iar 7 bagaje la 1.000 au fost manipulate greșit de companiile aeriene americane în luna iunie a acelui an.
Gradele de bagaje “manipulate greșit” în această lună 12 nu a depășit, în linii mari, dar a depășit tarifele de dinainte de pandemie, în conformitate cu informațiile de până în aprilie. Cu toate acestea, guvernatorul companiei de călătorii Marc Casto, din America pentru Flight Centre Journey Group, se așteaptă ca informațiile până la sfârșitul sezonului de vară să reflecte o înrăutățire a stării de lucruri.