Mai mulți turiști, care și-au plănuit și rezervat o vacanță la mare încă din iarnă, au avut un șoc atunci când au ajuns la hotelul din Eforie Nord unde trebuiau să se cazeze. Extrem de revoltați, oamenii au chemat televiziunea și au sesizat autoritățile.
Potrivit Pro TV, un bărbat din Piatra Neamț a cumpărat în ianuarie, de la o agenție de turism, un sejur de cinci nopți pentru luna aceasta. Pentru vacanța la Hotelul Diana din Eforie Nord, familia a achitat 1.450 de lei.
După ce au mers peste 400 de km până în stațiune, turiștii au descoperit că hotelul era închis, ba, mai mult, se afla în renovare. Jurnaliștii au descoperit că proprietarul Hotelului Diana a uitat să anunțe agențiile de turism că unitatea de cazare este închisă, iar agențiile nu au făcut, la rândul lor, nicio verificare.
Hotelul Diana, de trei stele, aparține celui mai mare operator hotelier de pe litoral, THR Marea Neagră, al cărei acționar principal este SIF Transilvania.
Unitatea hotelieră din Eforie Nord a intrat anul trecut în renovare, iar lucrările nu au fost încă finalizate, deși termenul limită era 1 iunie. Agențiile de turism au listat hotelul ca fiind unul modernizat de la 2 la 3 stele, iar oamenii și-au cumpărat vacanțe aici.
În astfel de situații, agențiile de turism sunt obligate de lege să returneze banii turiștilor sau să le asigure cazarea într-un hotel apropiat, cu același număr de stele. Dacă operatorul de turism refuză să facă acest lucru, poate fi sesizat Oficiul pentru Protecția Consumatorului.
Directorul THR Marea Neagră, Narcisa Mosoiu, susține că agențiile partenere au fost înștiințate că hotelul este închis și spune că turiștii au fost cazați în alte unități, de 3 și 4 stele.
„Hotelul trebuia să se deschidă la 1 iunie, tuturor le-am asigurat cazare la hoteluri de categorie superioară. Lucrările au fost întârziate din cauza constructorului”, a spus Mosoiu.